Terénní programy KOMPAS
O službě
Terénní programy KOMPAS je registrována jako terénní sociální služba dle zákona 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů.
Jaké je poslání služby?
Posláním služby Terénní programy KOMPAS je poskytovat sociální pomoc a poradenství osobám ve vyloučených lokalitách na území ORP Kaplice, a tím předcházet a zmírňovat dopady sociálního vyloučení.
Pro koho je služba určena?
Cílovou skupinou jsou jednotlivci starší 18 let a rodiny z ORP Kaplice, kteří se nacházejí v krizové nebo nepříznivé sociální situaci. Služba je také pro ty, kteří jsou ohroženi sociálním vyloučením nebo jsou sociálně vyloučeni.
Služba je poskytována bezplatně - tedy ZDARMA.
Informační leták Terénní programy KOMPAS.pdf
Co nabízíme?
Zprostředkování kontaktu se společenským prostředím.
Jedná se o aktivity umožňující lepší orientaci ve vztazích odehrávajících se ve společenském prostředí
Pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí.
Poskytujeme podporu v různých oblastech, které pomáhají jednotlivcům zvládat každodenní situace a zlepšovat jejich sociální začlenění. Pomáháme při vyřizování běžných záležitostí a při obnovení či upevnění kontaktu s rodinou. Nabízíme také podporu při komunitních aktivitách, které posilují sociální vazby a integraci. Součástí našich služeb jsou sociálně terapeutické činnosti, které pomáhají rozvíjet nebo udržovat osobní a sociální schopnosti a dovednosti. Kromě toho poskytujeme informace o rizicích spojených se současným způsobem života a snažíme se tato rizika snižovat, například prostřednictvím metod minimalizace škod u uživatelů návykových látek.
Jaké jsou cíle služby?
- Poskytování sociuální služby Terénní programy KOMPAS v přirozeném prostředí uživatelů.
- Vyhledávání jednotlivců a rodin, které jsou ohroženy sociálním vyloučením nebo sociálně vyloučených.
- Rozvoj sociálních znalostí, dovedností a kompetencí uživatelů.
- Snižování sociálních a zdravotních rizik souvisejících se způsobem jejich života.
- Zabezpečení potřebných informací pro lepší orientaci v jejich sociálním prostředí a pro řešení nepříznivých životních situací, vedoucích ke zlepšení jejich životních podmínek.
- Zabezpečení pomoci a psychické podpory při řešení jejich aktuálního problému.
- Rozvoj spolupráce se subjekty, které mohou přispět k řešení problému uživatelů služby terénní programy.
Dostupnost a provozní doba
Zázemí pracovníků Terénních programů KOMPAS se nachází na adrese Náměstí 42, v Kaplici. Z bezpečnostních důvodů je pro vstup do budovy nutno využít zvonek umístěný u vchodových dveří. Kancelář se nachází v prvním patře, prostory nejsou bezbariérové. V budově není k dispozici výtah.
Služba je určena jednotlivcům od 18 let a rodinám.
Běžná provozní doba | |
Pondělí | 07:00 - 15:30 |
Úterý | 07:00 - 15:30 |
Středa | 07:00 - 15:30 |
Čtvrtek | 07:00 - 15:30 |
Pátek | 07:00 - 15:30 |
Služba je poskytována bezplatně - tedy ZDARMA.
Infromace pro zájemce o službu
Jednání se zájemcem o službu, vstup uživatele do služby, uzavření smlouvy
- Při prvním kontaktu (osobním, telefonickým nebo písemným) se zájemcem o službu, jsou zájemci poskytnuty základní informace o službě, zodpovězeny dotazy zájemce a v případě jeho trvajícího zájmu o zahájení poskytování sociální služby je dohodnuta schůzka v jeho přirozeném prostředí, pokud není po vzájemné domluvě, na jiném místě.
- Pracovník/ice na šetření formou osobního kontaktu projednává se zájemcem o službu jeho požadavky, očekávání a osobní cíle, které lze realizovat prostřednictvím sociální služby s ohledem na jeho možnosti a schopnosti. Tyto informace jsou zaznamenány do formuláře Místní šetření, který slouží jako podklad pro sepsání Smlouvy o poskytování terénního programu a Individuálního plánu uživatele.
-
Vyplněný formulář Mísní šetření je pak součástí osobní složky uživatele. Pracovnice zájemci ponechá na místě aktuální Ceník a potřebné dokumenty, aby si zájemce mohl vše v klidu rozmyslet, přečíst a případně zkonzultovat s dalšími osobami.
-
Není-li zájemce schopen komunikovat běžným způsobem, může si přizvat na jednání rodinného příslušníka nebo svého tlumočníka, případně mu ho pracovnice pomůže zajistit. V případě, že zájemce není schopen projevit svoji vůli nebo nechápe obsah smlouvy a nemá soudem stanoveného opatrovníka, přizve poskytovatel k jednání pracovníka sociální odboru MěÚ.
Pro více informací můžete kontaktovat pracovníky i na telefonním čísle nebo e-mailu.
- Telefon: +420 731 604 422, +420 739 457 398
- E-mail: petr.sipek@ckrumlov.charita.cz
Způsob podávání a vyřizování stížností
Stížnosti je možné podávat vedoucímu služby, který je přímý nadřízený všech pracovníků.
- Formy podání
- Osobně nebo písemně poštou na adresu sídla poskytovatele sociální služby: Charita Český Krumlov, Náměstí 42, 382 41 Kaplice.
- Písemně e-mailem na adresu: reditel@ckrumlov.charita.cz
- Telefonicky na telefonní číslo +420 604 509 (ředitelka organizace)
Stížnosti lze podávat anonymně.
Pokud chce uživatel služby podat stížnost na kvalitu nebo způsob poskytování sociální služby nebo na spolupráci s konkrétním pracovníkem služby a neví, jak stížnost napsat a formulovat, bude mu ze strany poskytovatele poskytnuta pomoc a podpora při sepsání stížnosti. Tuto podporu poskytne uživateli jiný pracovník než ten, na kterého chce uživatel podat stížnost.
Ukončení poskytování služby
Spolupráce se s uživatelem ukončí v těchto případech:
- Na žádost uživatele, a to kdykoliv i bez uvedení důvodu.
- Ukončení poskytování služeb dohodou. (Provádí se v případě, že všechny požadované cíle služby byly naplněny a uživatel již nepotřebuje využívat služeb zařízení.)
- Při neúčasti uživatele na jakékoli aktivitě TP delší jak 12 měsíců.
- Ukončení poskytování služeb jednostranně ze strany poskytovatele.
Důvody pro ukončení ze strany poskytovatele:
- Uživatel opakovaně porušuje dohody, zneužívá pracovníky a službu pro jiné cíle, než jaké jsou dohodnuté.
- Uživatel opakovaně porušuje pravidla a podmínky poskytování služby nebo práva ostatních uživatelů.
- Uživatel jednorázově závažně poruší pravidla a podmínky poskytování služby (např. napadení pracovníka apod.).
- Uživatel již není v cílové skupině.
- Mastanou závažné překážky na straně poskytovatele (např. snížení finančních prostředků na realizaci služby, nedostatek pracovníků apod.).
- Ukončení poskytování sjednaného typu služby.
Územní dostupnost služby po jednotlivých obcích
Benešov nad Černou (Černé Údolí, Daleké Popelice, Děkanské Skaliny, Dluhoště, Hartunkov, Klení, Kuří, Ličov, Pusté Skaliny, Valtéřov, Velké Skaliny, Velký Jindřichov)
Besednice (Malče)
Bujanov (Skoronice, Suchdol, Zdíky)
Dolní Dvořiště (Budákov, Jenín, Rybník, Rychnov nad Malší, Tichá, Trojany, Všeměřice)
Horní Dvořiště (Český Heršlák)
Kaplice (Blansko, Dobechov, Hradiště, Hubenov, Květoňov, Mostky, Pořešín, Pořešínec, Rozpoutí, Žďár)
Malonty (Bělá, Bukovsko, Desky, Jaroměř, Meziříčí, Radčice, Rapotice);
Netřebice (Dlouhá, Výheň)
Omlenice (Blažkov, Omlenička, Stradov, Výnězda)
Pohorská Ves (Lužnice, Pohoří na Šumavě)
Rožmitál na Šumavě (Čeřín, Hněvanov, Michnice, Zahrádka)
Soběnov (Přísečno, Smrhov)
Střítež (Kaplice – nádraží, Ráveň);
Velešín (Bor, Holkov, Chodeč, Skřidla)